Zit jij met je haren in je hoofd omdat je technische vragen niet krijgt opgelost? Gelukkig bestaat er iets als IT Service management, dat is een systeem wat jouw bedrijf helpt om technische ICT vragen te beantwoorden. Je hebt een bedrijf die veel met computers te werk gaat en dat is handig snel en efficiënt. Dan is het natuurlijk best wel vervelend als er steeds iets kapot gaat. Althans er gaat niks stuk, maar jouw computer doet niet wat er van hem gewenst wordt. Ook kan een helpdesk je helpen met vragen beantwoorden over rijbewijzen, vergunningen of andere wetten en regels. Je kan het natuurlijk ook gewoon gebruiken voor personeelszaken zodat het soepeltjes verloopt allemaal.
Oost west technisch niet best
Een IT Service management zorgt ervoor dat als er problemen ergens op ICT gebied liggen dat ze procesmatig worden gemeld en later worden opgelost. Dit kunnen een aantal verschillende dingen zijn als technisch beheer, applicatiebeheer, facilitair beheer en documentbeheer onder andere. Dus als er iets mis is met een applicatie dan kan je natuurlijk de helpdesk inschakelen en die zorgen dat het opgelost wordt. Je kan zon IT helpdesk op meerdere manieren benaderen, via de telefoon, e-mail, social media of een ander kanaal wat mogelijk is. Dan maken die helpdeskmedewerkers een ticket, call of request zodat het probleem wat er is aangegeven wordt verwerkt om later optelossen. Zo wordt ervoor zorgt dat alle problemen die op het gebied van ICT zitten buiten je boekje liggen en dat bedrijven als CBA Benelux je goed van dienst kunnen zijn.